Vertaling van Armstrong verklaring

Geplaatst: 24 augustus 2012 in Doping
Tags:,

Lance Armstrong gaat niet in verweer tegen de beschuldigingen van USADA, verklaarde hij gister op zijn website. Hier een beknopte vertaling van die verklaring:

Bij het behalen van al mijn tourzeges hebben ik en mijn ploeggenoten doping gebruikt. Gelukkig deden wij dat heel gedisciplineerd, en wisten wij precies hoe je een positieve test kon vermijden. Dat er nooit iemand uit mijn ploeg positief is bevonden wil niet zeggen dat wij schoon waren, zie bijvoorbeeld Festina en talloze andere zaken.

Helaas blijkt nu dat door voortschrijdend inzicht de bloedwaarden uit mijn biologisch paspoort zeer verdacht zijn en er minstens 10 ex-ploeggenoten bereid zijn om onder ede te verklaren dat ik doping heb gebruikt. Op een enkeling na is daarvan niemand ooit positief bevonden.

Als deze zaak tegen mij echt behandeld gaat worden zal ik volledig met de grond gelijk gemaakt worden. Daarom doe ik net alsof de USADA niks over mij te zeggen heeft en ook nog eens een flut-organisatie is, ondanks dat ze bijna nooit een zaak verliezen en het ook niet de eerste keer is dat ze een grote sporter succesvol hebben aangeklaagd zonder positieve test, zie bijvoorbeeld de BALCO-affaire.

Door niet mee te werken aan deze zaak hoop ik mijn gezicht te redden en mijn naïeve fans niet te verliezen.

– Lance Armstrong –

Geef een reactie

